top of page
Foto van schrijverHarry Nijland

Het is maar tijdelijk, dacht ze…





Ze is manager van een team waar één medewerker op uitvallen staat, de ander in de pre-stress fase zit en het gesprek probeert aan te gaan.


Ze heeft het gevoel dat ze langzaam de grip aan het verliezen is. Dat probeert ze goed te maken door directief bij te sturen, maar dat heeft weinig effect.


De resultaten blijven achter. En inmiddels is het eerste teamlid uitgevallen. Misschien heeft ze een ander team nodig, vraagt ze zich af…


Haar antwoord? Nog harder werken, het is maar tijdelijk. Terwijl ze al op haar tandvlees loopt en langzaamaan afbrandt. Al vindt ze dat best lastig om te erkennen. De zorgen deelt ze met niemand.


Haar grootste wens? Dat alles opgelost wordt. Het liefst zonder gedoe en in een prettige onderlinge werksfeer.


Ik merk bij veel leidinggevenden dat ondersteuning vragen een teken van zwakte is, dat ze alles zelf moeten fiksen omdat ze anders geen goede manager zijn.


“Per slot van rekening zijn ze aangenomen op hun talenten -om kpi’s te halen- dat is waar ze goed in zijn”. Daarom vind ik het niet raar dat ze het even niet weten hoe je iemand moet coachen die in een stresssituatie zit.


Maar door het allemaal zelf te willen doen, boren ze zichzelf succes door de neus en doen zichzelf te kort door te verwachten dat ze overal goed in moeten zijn.


🚨 Des te langer deze situatie voortduurt, des te meer het kost – bedrijf maar ook ten koste van de medewerker.


💡 TIP: Je kunt een coach inschakelen en onderdeel maken van je strategie naar succes. Zo haal je de negatieve lading ervan af en kun je door met waar je echt goed in bent.

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentários


bottom of page